Nio månader.

Vilka var dina favoritkläder?  Tights och långa, mysiga koftor
Vilken/ vilka var dina favoriträtter?  Var sugen på smörgåstårta i nio månader...
Vilken var din favoritdryck?  Helt klart vatten då jag var konstant törstig
Vad tyckte du inte om?  Leverpastej
Vad var du mest sugen på?  Smörgåstårta och winegum
Hade du halsbränna?  Lite
Hade du forglossning?  Ja
Hade du sammandragningar? Ja, men inga smärtsamma
Mådde du illa?  Bara några veckor i början av graviditeten
Vilken sovställning var bäst?  På sidan
När var sin BF-dag?  2 Juni 2011
Gick du över tiden?  Nej
Hade du mycket vätska i kroppen?  Ja. Att bära ringar var bara att glömma
Hur var ditt psyke?  Lugnt, tyckte jag. Vad andra fick för uppfattning kan vi lämna osagt
Vad trodde du att det var för kön?  Kallade hela tiden bebisen i magen för honom
Visste du vad det var för kön?  Efter vecka 20, ja
Var du rädd för något?  Ja
Hur ser du på graviditeten idag? Att vara gravid är underbart, men går självklart inte att jämför med att ha sitt barn hos sig
När började din förlossning?  Den 27 Maj 2011
När åkte du/ni in till förlossningen? Kl 10.00
Vem/vilka åkte du in med? Petter
Fick du/ni åka hem igen? Nej
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Umeå universitetssjukhus
Hur mycket var du öppen när ni kom in?  4 cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag tycker tiden rusade förbi, men en och annan tidning hann jag nog med
Vilka/vilken var med under förlossningen?  Petter och en barnmorska
Tog du nått smärtstillande? Ja
Vad tyckte du var jobbigast?  Utdrivningen
Var du rädd för något? Att något skulle gå fel
Användes några hjälpmedel, tex sugklocka? Nej
Hur lång tid tog det? Vi kom in vid 10 på morgonen, och kl 22 tittade Ebbe ut
Hur ser du på förlossningen idag?  Jag hade inte varit rädd inför själva förlossningen under graviditeten vilket nog hjälpte mig mycket. Direkt efter att Ebbe kommit var alla minnen av smärtan som bortblåsta och jag hoppas att jag får uppleva ännu en förlossning om några år
Vad blev det för kön?  Pojke
Hur mycket vägde barnet?  3350g
Hur lång var barnet?  51 cm
Vilken tid föddes barnet?  22.09
Hur mådde barnet?  Skrek direkt och hade fin färg. Han var helt otroligt underbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0