Återkommande problem.

Varför, varför dessa ständigt återkommande förkylningar? Ebbe hostar och kraxar medan jag knapt orkar resa mig ur min väl insuttna grop i soffan där tv-tittande kan ske ur perfekt vinkel och en dator ständigt finns inom räckhåll.

Som om inte outhärdligt halsont räckte ökar gradvis mitt köpbehov för varje dag jag ligger klubbad av förkylning. Med datorn i högsta hugg fyller jag snabbt en ofyllbar varukorg. Jag blir en ynklig människa som gärna tröstar mig själv och Ebbe med små gåvor från de sidor internet har att erbjuda. Snart kan jag inte hålla köplusten i schack och av erfarenhet kan en förkylning bli dyr. Så snälla, snälla, låt oss bli piggelin igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0