Välja att ställa sig bakom något viktigt.

Det är många i Sverige som lever i tron att sjukvården är jämlik i hela landet, att ens sexuella läggning inte påverkar ens sjukhuskostnader. För dem flesta är det en självklarhet att vart man bor inte ska spela någon roll gällande antal IVF-behandlingar. Tyvärr ser inte vårt samhälle ut som det bör gällande dessa frågor men med ER hjälp kan vi ändra på detta.

Kampen fortsätter - Upprop för att ge Norrlands ofrivilligt barnlösa god vård!

De fyra Norrlandslandstingen har länge varit sämst i Sverige för ofrivilligt barnlösa, med mycket begränsad vård, avgifter för lesbiska och förbud mot många typer av behandlingar.

Hjälp oss kräva förändring! När du skriver under uppropet skickas epost till ansvariga politiker.

Hjälp oss att sprida det via Facebook, bloggar, Twitter m.m!
Här kan du läsa om reglerna och förslagen som gäller för fertilitetsvården i Norrlandslandstingen
http://www.barnlangtan.com/fakta/157


Så snällasnälla ni, gå in här och skriv under! Det tahttp://publishme.se/2626559/entries/article/new/r bara en minut av er tid!
http://www.barnlangtan.com/norrlandsuppropet


-Denna namninsamling ramlade jag över inne på en annan blogg. Det är egentligen inte min stil att publicera saker som denna, men tanken slog mig, näsa gång kan det vara jag som står där, oförmögen att styra över min egen framtid, och i behov av hjälp som inte finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0